lördag, mars 27, 2010

Så vad har lilla sariskelis pysslat med idag? Jo, det ska jag berätta att jag jobbat hela dagen, 9.45 till 20.15. Men det är inte allt..

Jag tänkte att jag skulle spana in coops utbud av vad jag hade på min lilla shoppinglista. Jag kilade iväg på rasten med listan i högsta hugg. Kliver in i butiken, tar en kundkorg och hittar ganska fort nummer ett, våtservetter.

Sedan knallar jag vidare mellan hyllorna. Hittar inget jag ska ha och börjar känna att paniken börjar stiga.. Vart är utgången? Vart är varorna? Varför går alla så långsamt? Paniken stiger!

Och där, mellan några hyllor med kaffe av okänd sort låser sig mitt becken! Jag fastnar mitt i ett steg och kan inte röra mig ur fläcken. Tårarna stiger. Jag är vilse! Jag är fast! Plockar upp mobilen för att typ kunna ringa på hjälp, men har ingen mottagning! Mer panik!

Ska jag ringa 112?
Vilse på coop, utan varor och kan inte röra mig. Jag gråter lite och precis innan jag tror att jag ska låser det upp sig och jag kastar fort ifrån mig kundkorgen och börjar springa. Lyckligtvis åt rätt håll!

Hade en puls långt över det normala när jag äntligen kom till trygga marker, kvantum! Det blir nog inga fler äventyr på coop för min del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: