måndag, mars 01, 2010

Köpte en såndär toasits till minime som man sätter på riktiga toan men som är liten så hon inte faller ner och fastnar i gipsskålen. Hon verkar gilla den. Det första som hände när hon hade vaknat när vi kom hem var att hon ville inviga den med en omgång kisseri. "Mamma där kissa". Fan vad skönt att språket är på g förresten!

I morse väckte hon mig nämligen, strax innan åtta och skrek "MAMMA BAJS!". Jag trodde hon hade sketat i blöjan och att det var otrevligt, men icke. Hon hade visst skit på gång och duktig som hon är så måste man ju säga till om man ska gå på toa. I och för sig hade jag föredragit att hon höll på den bajen en stund, eller en timme i alla fall.. Speciellt eftersom att jag var ledig idag :) Nu kan hon i alla fall sätta sig på toan själv, även om hon kommer att fortsätta skrika på mig när hon behöver torkhjälp (gud benåde mig.. snälla benåda mig då!)

2 kommentarer:

  1. Haha minns du bajsen på bröllopet, lilla Sofia: "oj...massa bajs...." du och jag *kräk* "ja..maaaaaassssaaaa bajs...." hahaha

    SvaraRadera
  2. Haha! jaa, det minns jag. hahaha! bajs som fan liksom!

    SvaraRadera

Åsikt? Låt höra: