måndag, mars 15, 2010

Jag har strängt vägrat både Let's dance och Melodifestivalen i år. Får lite lätt allergiska utslag bara av att tänka på skiten! Jag har fortfarande superallergi mot Let's dance. Klarar fan inte av vem-det-än-är som sjunger till musiken. Värre än värst på att sjunga dåligt!
Melodifestivalen hade jag inte ens kunnat se om jag velat eftersom att jag ändå jobbat. Inte för att jag hade velat för alla dåliga låtar gör ju så man får temporär sväng av kräksjukan!

Men så i alla fall så var jag bakis som en gasell igår, och så blev det i alla fall så att vi kollade på reprisen av Melodifestivalen. Så här följer min åsikt:

Först tänkte jag, "Nej inte en till tråklåt från Andreas Johnson". Men We can work it out suprisade mig positivt. Den var skön, även om den inte alls passade på melidifestivalen.

Anna Bergendahl's This is my life tyckte jag var söt. Sjukt imponerande att en tjej i min storlek klämmer ur sig en röst som låter så där mycket!

Jag tyckte däremot inte att Darin's låt var så bra. Eftersom att jag inte kommer ihåg den så.. Nej, den kan inte va vart speciell alls?!Jag försöker nynna på "You're out of my life", men nej, jag hittar inte melodin!

Där emot var det en låt som verkligen satte mig på min stackars lilla hjärna. Manboy var inte så speciellt bra, men den satte sig som klister. Och visst såg Eric Saade himla ball ut i regnet?!

Den låt jag minns minst och som väl kom näst sist, är Jessica Andersson - I did it for love. Inga kommentarer, I guess.

Ola hade sjukt irriterande brallor på sig. Unstoppable var ju inget att höja i skyarna direkt och jag kunde inte slita blicken från att han hade tighta skinnbyxor med häng. Såg ut som att herr pillesnopp skulle rymma när som helst.

Pernilla Wahlgren, den gamla räven, försökte sig på en "Alla flickor utom jag"-variant med sin "Jag vill om du vågar". Det var dåligt då, och det var det nu. Okej?!

När Peter Jöback skulle till att sjunga så kläcker jag ur mig "Felet med Peter Jöback är att han tror att han ska sjunga pop och inte har fattat att musikal är hans grej". Men så börjar han sjunga på Hollow och den är så mycket musikal det kan bli. I like it va! Men melidifestival? Njaee..

Min favvo var Salem Al Fakir med Keep om walking! As-skön-låt! Att björn kom upp på scenen var ju dessuto, hur smart och roligt som helst. Jag skrattade så min bakiskissnödighet nästan tömdes i soffan.

När Andreas Johnson sjöng j sin låt så sa jag att den inte passade på melodifestivalen. Att en melodifestivallåt skulle vara med skuttig (sen sjöng jag en påhittad melodi). Låten efter är denna, Timoteij - Kom och den lät precis sådär skuttig. Haha. Kul låt, antar jag, men jag har dock svårt för skuttlåtar!

1 kommentar:

  1. Hej hopp! ja manboy satte sig i huvudet på engång, och scenografin var hur skön som helst, I like it! men jag röstade på Anna Bergendahl i slutänden. Hahah jasså var det Björn som satte sig vid pianot jag fattade inte alls vem det var. Satt och funderade en lång stund, vem fasiken är han egentligen han ser ju rätt komisk ut tänkte jag för mig själv.

    SvaraRadera

Åsikt? Låt höra: