onsdag, januari 06, 2010

Vad ska man säga? Jag äger 539 kronor tills den 20e då det haglar in ett barnbidrag. (Tack vare pappa och Anna, annars hade det vart 39). Tills dess ska jag leva fattigt och njuta av livet på dom sätt som lite lätt fattiga gör.. Typ koka soppa? Kanske? Aja, jag är väl aldrig rik men jag är heller aldrig så här fattig. Undrar om man har råd att kosta på sig att ladda på mobilen?

Eftersom att det är kallt nog att börja föda upp isbjörnar ute på balkongen så har jag för övrigt gått i strejk! Ska man verkligen behöva sitta i mjukisdress, duntofflor, fleecefilt och vintertäcke, dessutom upptryckt mot en varm kompanjon, för att inte frysa ihjäl, hemma!? Kände på mitt pyttelilla element, det var varmt! Men det gör ju inte att resten av stället är varmt, så därför strejkar jag! Mot allt!
Kylan, mörkret, depressionerna, jobbet, fattigdomen.. Vännerna, tyvärr. Jag är en vandrande bajshög som inte orkar, men.. JAG ORKAR INTE!
Jag behöver gå i ide några månader, någon som misstycker?! Inte, nej men då ses vi i vår igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: