onsdag, januari 27, 2010

Hon sa JA!

Haley har för vana att aldrig (aldrig någonsin!) säga "ja".. Jag brukar försöka lura ur henne dom där efterlängtade "ja'na", men framgången är lika med noll. Så här kan det låta, jag är m för mamma och hon är H för Haley.

H -Kaka.
m -Vill du ha en kaka?
H -Mmm..
m -Vill du ha en kaka får du säga ja.
H (stirrar i tystnad)
m -vill du ha en kaka?
H -Mmm!
m -Säg JA!
H -NEJ!
m -Säg ja om du vill ha kakan!
H -Nej.
m -Ja!
H -Nej!
m -Då blir det ingen kaka.
H -Kaka!
m -Men säg ja då då!
H -Nej mamma!

Men idag när vi låg i sängen så sa hon faktiskt det efterlängtade ordet! Haley rullar runt och tycker att jag är tråkig, så plötsligt känner jag en odör jag inte riktigt gillar.. Så då frågar jag:

m -Haley, är du en sötunge som luktar överkörd bajskorv?
H -JAAAA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: