onsdag, december 23, 2009

Okej, dagen innan julafton, dagen innan doppar dagen (varför det nu heter så vet jag fortfarande inte..) och jag har bestämt mig för att det är en smart idé att försöka slänga ihop sista klapparna på en timme, nämligen timmen då butikerna öppnar på gränby, timmen innan jag börjar jobba. Känns nu lite lätt som en typiskt dålig idé!

Jag ska nog dricka lite kaffe och peppa mig själv inför denna totala kaosartning som kommer att bildas i min hjärna. Vad skulle jag ha? Vart ska jag? Vart är jag? Vad heter jag? ..Jag måste nog gå ut, och röka, för det gör man när det är kaos!

1 kommentar:

  1. Här kommer en förklaring till uttrycket dopparedagen=)
    Förr i tiden, när alla kokade sin egen skinka, så åt man något som heter dopp i grytan (många äter det fortfarande).
    Det kokspad som blev över efter det att man hade kokat skinkan, spardes till julaftonen. Sedan värmde man upp det på den stora dagen, och doppade bröd i det och åt. I de södra delarna av landet doppar man vörtbröd, men i de norra delarna doppar man hårt tunnbröd.
    Alltså... dopp i grytan = dopparedagen.
    GOD JuL och kramar i massor till er alla!

    SvaraRadera

Åsikt? Låt höra: