onsdag, december 30, 2009


Jag för lite pengar på mitt busskort, vilket gjorde att jag var tvungen att slänga fram en hundring till busschafförn'. Mannen i fråga säger då 'åker du på barn eller vuxen?'. Då frågar jag hur länge man får åka på barnbiljett. Till och med 16år säger han då. Sen undrar han igen, fast nu säger han 'ska du åka på vuxen eller vad?'. Jag blir så himla less att alla tror att jag är ett litet barn! 'jag antar att man blir tvungen till det om man är 23år, är på väg till jobbet och precis har lämnat sin dotter på dagis' kastar jag ur mig, artigt men bestämt, precis som på jobbet. Då säger bussmuppen inget mer utan tar bara betalt och börjar köra. Fan att man ska behöva hävda sig och bete sig som ett barn och tjata om vad man har som är så jävla vuxet bara för att dom ska fatta att man är en vuxen!

1 kommentar:

  1. kÄNNER IGEN MIG SYRRAN, HAR PRECIS SAMMA JÄVLA PROBLEM, I HATE IT. VAD TROR FOLK IGENTLIGEN, SER MAN UT ATT VARA YNGRE ÄN 16, HAAAAAAA??????????

    SvaraRadera

Åsikt? Låt höra: