måndag, december 28, 2009

En liten sammanfattning, så vi har koll på vad som hänt dom senaste dagarna..

23e
jobbade jag hjärnan ur mig. Hela långa dagen tills jag blev alldeles knäpp och till slut ville be folk att hoppa och skita tills dom fick randiga ben. Efter jobbet avslutade jag kvällen med att inte vinna en endaste krona, eller ens en ny lott, på uppersittarkväll á lá Bingolotto.

Den 24e var det julafton och vi åt lunch i Enköping hos Oz mormor & morfar. Då tog dom min dopp-i-grytan-oskuld, det ni! Smakade.. Inte så mycket, men jag var aphungrig så jag tog mat flera gånger! Lagom till Kalle började hade vi rejserbil-åkt till Västerås där det senare blev middag och julklappar. För övrigt hade jag feber hela julafton, säkert en avslappningsreaktion fter allt jobbstressande.

Efter att ha snarkat mig genom julaftonsnatten, smällt i oss mysig frukost och sagt tack och hej åkte vi i rejserbilen till mamma. Detta var alltså den 25e. Mamma bjöd på lunch/middag och världens godaste jansson. Tyvärr trodde min mage att den var mätt och jag kunde inte äta så mkt som jag önskade. På kvällen spelade vi spel, drack folköl och åt kex och ännu mera jansson.

På lördagen den 26e var jag åter igen tillbaka på jobbet. Förr i tiden brukade kunderna vara som mest stressade och otrevliga dagen innan julafton. Men i år kom alla monster och skrek och äcklade sig just denna dag. Förlåt oss att vi inte jobbade med att ta emot varor och städa butiken när resten av Sverige satt och firade jul. Ska tänka på det till nästa år.. I alla fall stannade vi förbi hos Adde och Malin innan vi åkte hem. Dom bjöd på hemmatillverkad Cola. Smakade smaskens, om man frågar mig alltså!

Igår, den 27e, åt vi lunch hos pappa och Anna i Skyttorp. Annas syster med man och barn var också på plats. Vilket även min lillebror var. Mycket folk var det i alla fall och barnen hade minsann växt, minst en halvmeter sen jag såg dom senast! Efter maten (och tre ton julgodis) begav vi oss till Ikea och spenderade lite julklappspengar. När dom stängde mötte vi upp Linda och Tiger på Gränby. Köpte oss en varsin kavaj att glänsa i till nyår.

Idag är det den 28e december 2009. Och den här dagen har jag varit ledig men inte fan suttit stilla alls. Dagen har liksom vara.. POFF! Försvunnit! Åkt runt i butiker och grejat och haft oss. Jag som skulle vara hemma och städa och tvätta, glöm det liksom!

Imorgon är det jobb och slit igen.. Undrar om folk har blivit snälla tills dess?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: