måndag, november 16, 2009

Dagen har sett ut såhär i korthet:
Jag vaknade av att en Haley hängde över mig runt tiotiden. Så det var bara att kliva upp. Vi åt frukost, jag gjorde spenat, smakade som 4H luktar, så den fick Haley, som gärna smällde i sig en rejäl portion!

Efter frukosten dök Haley i badet och jag dök på plattången och sminket. Efter en stund lägger Haley av en baotaprutt (tror jag). Sekunden efter skriker hon i panik, varpå jag tror att hon gjort sig illa, men icke, Haley har lagt en fruktansvärt läskig kabel i badet. Panik uppstår!

Kabeln fick flytta till toalettstolen, vi svirade om till våra snyggaste outfits. Sedan blev det rejäl prommenix! Vandrade lite vilset runt i Gottsunda innan vi bestämde oss för att gå hela vägen ner på stan, vilket vi gjorde. Vandrade ännu mer vilse, hamnade i stadsskogen, och sedan kom vi ut bland husen. Frihet!

På stan mötte vi Bella och Alicia som vi skulle leka med. Efter lite velande hit och dit om vart vi skulle eventuellt äta, dricka kaffe eller liknande så hamnade vi på en smockfull buss till Gottsunda igen. Jag tänkte så här: Hos mig finns både mat och kaffe, gratis!

Här failade jag mitt uppdrag, jag åt tacopaj! Mission failed, första dagen! Vad har jag lärt mig idag? Att äta mellisar, vara förberedd på attackhunder, och att fan inte gå utanför dörren utan att kissa!

Alicia är verkligen hur söt som helst, och det tyckte uppenbarligen Haley också. Till en början kunde hon inte slita blicken från henne. Och sen när det var dags för gästerna att gå så blev det pusskalas! Alicia vart brutalt av med nappen, fick en blöt och härlig fetingkyss,och sedan tryckte Haley in nappen i munnen på henne igen. Brutalt, men med kärlek. Jag har nog inte sett Haley gråta någon gång förut när folk har gått ut genom dörren..

Nu sitter jag i alla fall och tjockar i mig en massa vatten och kaffe i soffan. Massa tända ljus överallt och en fleecefilt i knät. Gosmysigt!
Den som för övrigt orkat läsa allt det här är värd en femma! Skicka kontonummer till mig mail (kelilur@gmail.com) så fixar jag, lätt! PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: