torsdag, augusti 13, 2009

Testa, skrika, testa, peta, testa, skrika, pilla..

Ögoninflammationsflickan sover äntligen lite middag. Herre vad hon skuttar omkring på mina nerver idag! Samma sak igår. Trotsigare än någonsin tidigare, och så ska hon sitta fast i mig. Får inte gå en millimeter utan att bära henne med mig.. Och får hon inte som hon vill, ja, då skriker hon. Vad hände liksom med min snälla söta lilla flicka som aldrig var onöjd? Kan hon inte bara sluta testa mina gränser och bli sådär lugn som innan?

Nej, för all del, hon är ju fortfarande helt sjukt underbar såklart. Skrattar och ler och är faktiskt nöjd för det mesta. Men har man blivit bortskämd som jag, som haft en ängel, så blir det väl jobbigare nu när det börjar bli rätt mycket skrik och testande!

Som tur är går alla perioder över, ersätts av nya perioder och prövningar, och förhoppningsvis är nästa period lite lugnare än denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: