fredag, augusti 28, 2009

Från en annan kultur?


Först, bilden: Föreställer min gård, börjar bli riktigt fint nu! Sen, folk som är idioter: jag sitter på bänken vid busshållplatsen. Nästan längst ut på kanten. Så kommer det en kvinna, och nästan sätter sig på mig! Hade jag inte flyttat på mig hade jag haft henne i knät! Det är en sak jag hatar med Gottsunda, att bara för att jag är blond och född i Sverige av svenska föräldrar, så kan man typ köra över mig. Det här kan verkligen få min inre svenne att bli skitarg och börja kasta ur mig en massa rasistiska anklaganden! Jag är verkligen antirasist, har alltid varit och hoppas att jag alltid kommer att förbli sån, men när jag inte ens i min egen stadsdel i min egen stad i mitt egna land blir tagen på allvar bara för att jag är svensk, då har det fan gått för långt! Och tro nu inte att det här började med att jag nästan vart omsad av en invandrarkvinna, nej, det här pågar hela tiden! Varje gång jag är i affären blir jag puttad åt sidan om gurkan kostar tre kronor kilot, eller om kön är lång försöker dom smita förbi. Helvete, det här är Sverige, då beter man sig på affären! Man står i kö till kassan och man sätter sig fan inte på folk! I arbetslivet, där ska man ta för sig. Men råkar en svensk få jobbet, ja då är helt plötsligt arbetsgivaren rasist! Nej, jag ska sluta innan jag spricker.. Men jag anser att det här är ett ämne värt att diskutera, så kom gärna med mothugg, medhåll eller en annan synvinkel. Ha en bra dag, det ska jag i alla fall ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: