lördag, augusti 22, 2009

Fågelbajs?


Så sitter jag åter igen på bussen till jobbet. Det sitter ett par framför mig. En kvinna och en man. Mannen hade en vit rund fläck på sin svarta jacka. Det såg ut som det runnit från den vita fläcken.. Jag tänkte direkt 'fågelbajs'! Precis efter jag tänkt det säger kvinnan 'du har något i bak på jackan'. Han tar av sig jackan och kollar. 'Oj, säkert bajs, den här kan jag inte ha på mig'. Då säger hon 'äh, det kan ju lika gärna vara tandkräm'. Liksom, nu undrar jag, vem fan har tandkräm bak i nacken? Hur långsökt är inte det?! Om du möter någon på stan med en rund vit liten fläck i bak på jackan, tänker du verkligen då 'oj, han/hon har visst borstat tänderna med ryggen och spillt lite tandkräm'?! Nej, jag skulle inte tro det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: