söndag, maj 17, 2009

I am a cykelkung!

Gud vad länge jag har lyckats undvika det här med att gå alternativt cykla till och från jobbet. Men imorgon är det dags..! Jag har för visso en hundring som jag fick låna av min snälla storebror, men den behöver jag till mat och andra nödfall.

Hämtade cykeln hos mamma efter ridningen. Stannade en stund med mamma på balkongen, skrattade lite åt Gibson som numera är nakenhund (och jätteliten) och så tog jag en cigg och skvallrade lite lätt om vad som hänt. Brukar träffa min mamma mycket mer än vad jag har gjort. Hon är liksom min skvallerkompis. Man kan ju inte glömma bort att skvallra lite med sin skvallerkompis..

Däcken var nästan helt tömda efter ett halvår i förrådet så jag fyllde på dom och sedan hoppade jag upp på min underbara cykel. Alltså, jag hade glömt bort hur kul det är att cykla på min cykel! Den går ju som värsta raketen. Hur jobbigt det är för benen och kondisen hade jag också glömt bort. Skitjobigt! Hur bra som helst. Jag känner att jag närmar mig att bli en lite bättre människa! Det allra värsta som kan hända mig är regn imorgon. Annars tror jag att det kommer bli skitbra! Jag som var värsta cykelkungen förut.. Nu är det dags att komma i form!
13 minuter, så lång tid tog det från Preem Eriksberg till Gottsunda, efter centrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: