onsdag, maj 13, 2009

Haley vs. Isabelle

Idag har jag busat med min fru. Hon hade såklart med sig sin söta dotter. Hon är söt som en ängel men jag lovar att hon har stora horn i pannan!
Isabelle går fram till Haley. Kramar om henne som en snäll kompis, efteråt trycker hon till Haley hårt i bröstet så hon ramlar omkull. Väl på golvet sliter Isabelle i Haleys kläder, hår eller skinn, vad hon nu kommer åt, så att Haley ska ställa sig upp igen så att Isabelle kan göra om proceduren.

Nn är ju förvisso Haley lite lätt överkänslig när det kommer till att folk ska attack-kramas och hänga och klänga på henne, det är inte riktigt hennes grej, men idag har hon skrikit helt galet mycket och tårarna har ständigt flödat och fyllt hennes kinder. Hon tycker att Isabelle är jätteintressant, men helst på avständ så hon slipper bli spöad av sin i princip jämnåriga kamrat.

Haley skulle behöva lära sig att sluta gnälla så jävligt, och dessutom tygla sina utbrott. Hon har ett temprament som helet duga! Isabelle däremot skulle hehöva lära sig att hantera andra barn med mindre våld. Fast nästa vecka kommer Haley att börja på dagis (inskolning) och då kommer hon minsann att lära sig att ge igen. Kan bli intressant och nyttigt för dom båda!

1 kommentar:

  1. Susanna Eriksson15 maj 2009 kl. 11:13

    åå Haley börjar förskolan, va spännande och roligt för henne.

    Det ska bli så roligt och komma och hälsa på o träffa den lilla sötnosen igen. Hon kommer säkert undra vad jag är för någon filur som inte sett mig på länge. Antingen acepterar hon mig eller så galskriker hon så fort jag tittar på henne. Vi får se vi får se. Jag brukar scharma de små liven. Måste ju säga att bilden Min STORA kärlek är ju för underbar alltså,heheh vill bara krama om henne, puss puss!

    SvaraRadera

Åsikt? Låt höra: