fredag, april 03, 2009

Då var det dags att bli frisk då..

Nu har jag preparerat mig mot den här sjukdommen! Echinagard, nässpray med mentol, hostmedecin, allergipiller och lite vitaminer. Blir jag inte bättre innan helgen är slut tänker jag ringa upp apoteket och klaga! Jag är less på att vara sjuk. Det är för visso aldrig roligt att vara sjuk men att vara det varje år, vid samma tidpunk, och jävligt mycket för den delen, det är bajs, rent ut sagt!

Så, nu sitter jag här på ballkongen i stekande sol och tingar i mig en massa vatten med echinagard. Samtidigt sveper jag kaffe för nöjets och pigghetens skull. Det där med att äta är inget för mig idag. När jag kanppt känner dofter och än mindre smak så känns det helt onödigt. Dessutom är jag nog inte hungrig, än. Har en skål godis på köksbordet och varje gång jag går förbi så blir jag sjukt sugen, men så kommer jag på att det knappt smakar, så varför slösa mumsigt godis nu när jag inte känner vad det smakar? Bättre då att vänta någon dag och svulla sen!

Barnledig har jag vart nästan hela dagen med. Har knappt märkt någon skillnad. Hon är ju så himla snäll jämt. Annat hade det varit om hon hade varit jobbig och skrikig och gnällig. Då hade jag verkligen njutit av att vara barnledig en stund, men.. Jag vet inte, jag är väl mest bortskämd, märker ingen skillnad om jag är själv.
Visserligen har jag fått lite saker gjort som jag inte hade hunnit med annars, städa ballkongen med dammsugning, torkade golven, vädra ut mattorna och skura alla ytor som såg sunkiga ut. Så nu kan man gå barfota på balkongen och nästan slicka på väggarna, om man nu skulle få för sig att det var en trevlig sak att göra.

Nu har det gått en halvtimme sedan sist, dags att dricka ett glas till. Folk säger ju att det funkar och hjälper och jag är redo att testa allt. Jag vill inte vara dödssjuk imorgon på min föedelsedag! Undrar förresten vad jag ska hitta på, kanske gå ut. Själv!? Kan bli kul.. Vet bara inte om det finns några ställen som lockar. Uppsala har itne världens bästa utbud. Kanske hittar till något övergivet hörn på något litet okänt ställe. Får dra med mormor, det gillar hon säkert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: