måndag, januari 26, 2009

Prat(skriv)sjukan.

Hur tusan kan man vara täckt med träd? För mig känns det här en en fejk. Dokumentären har precis börjat och jag måste nog titta vidare på den innan jag kan säga att jag tror på det här..

Köpte nya kuddar och en tavla på Indiska när jag var på stan. Hade kunnat handla ihjäl mig på rean. Fanns sjukt mycket ögongodis för en liten fattig stackare som mig. Från Carlings vart det ett par jeans och ett par skor med. Allt på rea, underbara rea. 1899 hade byxorna kostat innan, nu var dom på halva priset. Så att jag själv nästan fick en chock av att betala så mycket. Men vad fan, jag köper byxor var femte månad, då tycker jag att dom kan kosta! Skorna kostade däremot bara 79 spänn. Billigt som fan och passar prima i stil, lite sunkigt, lite rockigt och mycket snyggt (i alla fall om man ska tro mig).
Appropå rean vart jag sjukt besviken på min lönespecifikation, trodde med säkerhet att jag skulle få mer i lön, så att jag skulle kunna shoppa lite till på rean efter imorgon vid lön, men icke. Suger skit, känns som att jag redan ligger minus innan månaden ens har börjat. Ska betala räkningar och lån innan jag börjar jobba imorgon vid tolv, så får jag se sen hur det ser ut med pengar över. Varför ska jag jämt ligga på noll? Så himla skit! Känns som jag jobbade som fan i jul, men tydligen inte.

Vet inte hur länge jag får jobba kvar så det är väl läge att börja söka nytt i tid. Grejen är bara den att jag trivs. Jag gillar dom jag jobbar med och det känns som jag är bra på det jag gör, och det känns bra. Men jag kan ju inte vara arbetslös, det funkar bara inte.

Lämnade in min helt döda telefon idag. Okej, den funkade till och rån vid tillfällen, men Först försökte snubben på ställen uppdatera telefonen, det tog typ hundra år. Eller i alla fall en timme. När han sedan tyckte att telefonen funkade och att jag skulle ta tillbaka den bevisade jag för honom att den var utom räddning (just då) och vi skickade iväg den på lagning. Det kan ta upp till tre eller fyra veckor. Alltså, FYRA VECKOR! Det är en månad, hur fan ska jag överleva? Jag fattar inte! Seriös sorg har lagt sig som en svart hinna runt mitt hjärta.. Det är ju för fan min telefon, min lilla side-kick-kärlek!

Nu ska jag spana på trädmannen, undrar verkligen om det kan vara sant. Bara en enda människa i världen, som är som ett träd? Säkert en fattig stackare som fejkar för att få stålar. Nåväl, dommen kommer senare. Eller imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: