fredag, november 07, 2008

en Ensam-fredag!

Okej, i badrummet vart det vackert som tusan. Har gått på ett nytt tema - rött. Det var faktiskt Ozkars avgörande röst som gjorde att det blev rött, och det har blivit mysigt som fan. Röda duschdraperier (en på vardera sida på väggen, som gardiner i ett fönster. Och på stången hänger två ljusblåa värmeljushållare från Indiska som jag tyckte skulle passa i köket först, men som satt som en smäck i badrummet. Röd är även färgen på den nya soptunnan och toaborsten, allt bara för att göra en snygg helhet. Den nya badrumsmattan blev grå. Man kan ju inte ha ALLT i samma färg.. :P Och så tidigare så plockade jag bort badrumsskåpet och tvingade Ozkar att skruva upp min fina spegel jag fick av mormor förut. Jag tar kanske en bild någon gång och lägger upp. Mutcho finto som en italienare säkert hade sagt!

En bajskorv i tevattnet är dock att tvättmaskinen inte gick att koppla in på en gång för att vattenslangen till maskinen inte passade på vsttenuttaget (vad det nu heter). Det suger bajskorv (om jag inte redan sagt det..). Men, jag var tvungen att spendera hela dagen i tvättstugan i förrgår, även fast jag har tävttmaskin, det suger! Blä!

Nu är jag för övrigt ensam hemma med Haley som visserligen ligger och sover för sunden. Ozkar åkte iväg och lekte med sina vänner. Det lär kul, jag hade gärna hängt med jag med, men någon måste ju vara hemma med fisan, och det lär ju inte vara han om det är hans kompisar som lockar. Enkel logik.. :/
Jag vill verkligen inte klaga på mina polare men det känns lite tråkigt att dom allra flesta inte kan göra annat än att supa skallen i bitar på helgerna. Umgås, vet ni inte hur man gör? Jo, okej, vi bestämmer att vi ska ses, men så hör dom inte av sig, blev akutsjuka, eller bara råkade glömma bort. Jag vill inte be en massa folk att hoppa och skita, men efter ett tag orkar jag inte vara på och fråga om vi ska ses och grejer längre. Jag ska ju inte behöva tvinga mina kompisar liksom?!

Samtidigt känner jag mig som värsta skithögen för det är faktiskt några få som ringer mig oftare än jag ringer dom, och så är det jag som glömmer bort dom. Blä, vad dålig jag är!
Självklart vill jag vara med Haley jämt, men det är lite tråkigt att det känns som att jag måste välja mellan henne och mina vänner.

Blä, jag mår fan inte så bra som jag försöker göra. Jag skulle gärna vilja åka iväg, alldeles själv. Utan mobiltelefon, tv, radio eller människor. Jag skulle bara vilja vara alldeles ensam och slippa ta hand om folk, städa efter folk, jobba åt folk och så vidare och så vidare. Bara vara helt jävla själv, utan krav! Snälla, GE MIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: