onsdag, april 16, 2008

Bebis utan huvud & flytt utan hjälp?

Först vaggade jag iväg mig till Svartbäckens vårdcentral. Jag kan lova att det var jobbigt, kallt och inte ett dugg upplyftande att promenera dit. Vägen hem var faktiskt lite bättre för då paratade jag iaf med mamma i telefonen så jag hade nåt att göra.
Hur som helst så mätte, lyssnade, klämde och kände och hade dom sig. Fosterljudet var lite lägre än dom andra gångerna men inga konstigheter verkade det iaf vara. Mitt blodtryck låg runt där det brukar och jag tog inga andra prover så enligt vad dom hade att säga så är jag frisk. Först hade hon lite svårt att hitta huvudet på Korv, vart nästan lite orolig att jag hade en huvudlös bebis i magen men icke, det fanns där djupt mellan benen på mig. Och växer gör Korv enligt sin kurva fortfarande så vi är alltså med andra ord friska, krya och inga större problem kan hittas med oss.
Eller jo, ett problem skulle väl vara att jag nu hålelr på att dö om jag står upp en längre stund (eller då jag diskar och det där). Det blir bara jobbigare och jobbigare för varje dag. Jippie! Barnmorskan tyckte jag skulle köpa nåt såntdär man sätter runt midjan och drar ihop bäckenet med men alltså.. Känns som en onödig utgift, Korv kommer ju ändå komma snart. Hon påpekade för övrigt lite att hon inte heller trodde på att Korv tänker hålla sig kvar ända tills 24e maj. Hon skulle iaf skicka en remiss till en sjukgymnast, så vi får väl se när det händer nåt där.

När jag kom hem så mailade jag henne på sov och undrade om det hände saker eller inte. Henne har jag inte fått något svar av men hon på Uppsalahem mailade för en stund sedan och sa att allt var lugnt och klart och fixat. Hon sa också att nuvarande hyresgäst ville komma i kontakt med mig så henne har jag mailat och sms:at med.
Hoppas hon har något bra att säga hon hyresgästen. ..En liten sak jag undrar över är hur vida jag kommer hitta flytthjälp 1a maj när alla är bakis efter Valborg.. Men det löser sig säkert det med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: